خبر ۲۵
ساعت ۱۱:٢۱ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٤ بهمن ،۱۳۸٥  

باند بزرگ اشرار در شرق كشور متلاشي شد

با تلاش ماموران انتظامي استان خراسان رضوي، باند بزرگ اشرار در شرق متلاشي شد.

به گزارش معاونت عمليات ناجا، روز گذشته در پي اطلاع ماموران انتظامي استان خراسان رضوي از قصد ورود گروهي از اشرار به داخل خاك كشور، بررسي موضوع آغاز شد.

بنابراين گزارش، با اجراي كمين، اين باند شناسايي و يك نفر از آن به هلاكت رسيد و در پاكسازي از محل درگيري 2 قبضه سلاح كلاشينكف كشف و ضبط  شد.

اين گزارش مي افزايد: در بازرسي ازاشرار، 4 تيغه خشاب، 9 فشنگ جنگي، 3 كيلوگرم كريستال و 27 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.

گفتني است، از تعداد و وضعيت اشرار دستگير شده هم اكنون اطلاعي در دست نيست.

۲۵۰قلم كالاي غذايي، بهداشتي و آرايشي در خراسان رضوي توقيف شد

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: حدود ۲۵۰قلم كالا اعم از مواد غذايي، بهداشتي و آرايشي از ابتداي سال جاري تاكنون در خراسان رضوي توقيف شده است.

ناصر وحدتي  افزود: از اين تعداد هشت قلم تغيير كاربري اعلام شده و ۵۱مورد به مراجع غذايي معرفي شدند.

وي اعلام كرد: تغيير كاربري اقلام غذايي و بهداشتي يعني جهت مصرف انساني كاربرد نداشته و در صنايع و يا ديگر بخش‌ها استفاده مي‌شود، نظير كره غير بهداشتي كه مي‌توان آن را در صابون‌سازي به‌كار برد.

وي توليد و توزيع مواد غذايي غير استاندارد را يكي از مشكلات عنوان كرد و افزود: در اين رابطه بايد اذعان كرد كه متاسفانه اقدامات و هماهنگي‌ها كافي و موفقيت آميز نبوده است.

وحدتي، ناكارآمدي و قديمي بودن قوانين مربوط به برخورد با مجرمين فروش و توزيع مواد غذايي و بهداشتي را از مشكلات كنوني عنوان كرد.

وي گفت : قوانين مربوط به مجرمين مواد غذايي بايد مورد بازنگري قرار گيرد زيرا هم‌اكنون متخلف با پرداخت مبلغ كمي مي‌تواند تبرئه شود در صورتي كه اين امر خطر سلامت جامعه را در بردارد.

وي افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي مشهد نظارت بر كارخانه هاي توليدي مواد غذايي و بهداشتي را بر عهده دارد و نظارت بر سطح عرضه اين مواد در حيطه معاونت بهداشتي اين دانشگاه است.

وحدتي گفت : طي اين مدت همچنين ۴۴قلم داروي قاچاق نظير داروهاي تقويتي و آمپول‌هاي مختلف كشف شده كه اين داروها عمدتا در خارج داروخانه‌ها فروش رفته است.

وي با اشاره به اينكه بحث داروهاي قاچاق موضوعي گسترده است، افزود:

بخشي از اين مشكل فرهنگي است زيرا تفكر بسياري از مردم به گونه‌اي است كه فكر مي‌كنند هر چه خارجي است با كيفيت نيز مي‌باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: اين در حالي است كه وزارت بهداشت داروهاي مورد نياز را رسما از طريق منابع معتبر وارد مي‌كند، اما اكثر داروهاي قاچاق از كشورهايي مانند پاكستان و به صورت تقلبي وارد مي‌شوند.

وحدتي گفت: دانشگاه علوم پزشكي مشهد برخورد محكم و جدي با پديده قاچاق دارو دارد و در اين رابطه بازرسي‌هاي مكرر و غيرمحسوس در حال انجام است.

وي در ادامه تعداد اقلام دارويي در نسخ استان خراسان رضوي‌را مطلوب عنوان كرد و گفت: ميانگين كشوري تعداد اقلام دارويي در يك نسخه ۳/۷است در صورتي كه اين شاخص در استان ۳/۳قلم دارو مي‌باشد.

او بااشاره به فعاليت كميته نسخ در كشور و استان خراسان رضوي طي سالهاي گذشته گفت: اخيرا در خصوص برخورد با تجويز داروهايي كه معمولا قاچاق بوده و يا بي‌مورد از سوي پزشكان صورت مي‌گيرد، برنامه‌هايي در دست اقدام است.

اجراي پروژه اورژانس  ۱۸۰تختخوابي مشهد با مشكل مواجه است

معاون مديريت فني دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: آغاز عمليات ساخت پروژه بزرگ اورژانس  ۱۸۰تختخوابي مشهد به دليل عدم همكاري شهرداري،اكنون با مشكل مواجه است.

جعفر هنرمند افزود: پروژه اورژانس مشهد در فضايي به وسعت  ۱۰هزار متر مربع در بيمارستان قائم اين شهر ساخته مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت اجراي هر چه سريعتر اين پروژه گفت: اورژانس مشهد يك پروژه ملي و حياتي است زيرا هم‌اينك خدمات رساني در بخش‌هاي اورژانس كلان شهر مشهد با مشكلات مختلفي از نظر كمبود فضاي فيزيكي و پرسنل همراه است.

وي خاطر نشان كرد: شهرداري مشهد اخذ مجوز ساخت اين پروژه را منوط به پرداخت بدهي‌هاي گذشته و تسويه مطالبات قبلي بيمارستان كرده است.

هنرمند گفت : اين در حالي است كه بيمارستان قائم مشهد  ۳۵سال پيش ساخته شده است و به روز كردن مطالبات رقم كلاني را شامل مي‌شود و نيازمند مكاتبات بسيار با مجلس و دولت و چاره‌انديشي اصولي است.

وي گفت: تامين سلامت جامعه نيازمند همكاري همه ارگانهاست و در اين رابطه همكاري شهرداري با توجه به‌نياز مبرم شهر مقدس مشهد به واحد اورژانس مجهز راهگشاست.

وي بيان كرد: در صورتي كه پروانه ساخت براي واحدهاي عام المنفعه و بهداشتي درماني بايد بدون هزينه باشد ، نگاه صرفا اقتصادي به اين موضوع جاي تامل دارد.

بيش از يك هزار واحد اقامتي خراسان رضوي آماده پذيرش مسافران نوروزي است

معاون امور گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از آمادگي بيش از يك هزار واحد اقامتي تحت نظارت اين سازمان در جهت سرويس دهي به زائران و مسافران نوروزي استان خبر داد.

سيد مسعود منتجبي گفت : اسكان مسافران و گردشگران در  ۱۶۰هتل،  ۲۰۰هتل آپارتمان ،  ۴۹۳مهمانپذير و  ۲۰۰واحد فصلي استان صورت خواهد گرفت.

وي اظهار داشت: در راستاي نظارت بر عملكرد اين واحدها و جلوگيري از تخلف ،تيم مشتركي مركب از نماينده اداره اماكن ، سازمان بازرگاني و نيز بهداشت استان در مسير جاده‌هاي پر تردد استان فعال مي‌شود.

وي با بيان اينكه واحدهاي تحت پوشش اين سازمان با توجه به حجم بالاي مسافر در ايام نوروز ظرفيت لازم را ندارند ،گفت : با تمهيداتي كه در كميته اسكان مستقر در شهرداري مشهد انجام شده مراكز ديگري نيز براي اسكان مسافران فراهم شده است.

منتجبي، ساماندهي كمپ ها، مدارس و منازل شخصي را از جمله اين مراكز ذكر كرد و گفت : در اين راستا اين سازمان ، شهرداري ، آموزش و پرورش ، اوقاف و امور خيريه، اتحاديه هتلداران و مانند آن همكاري نزديكي با هم دارند.

انجمن اسلامي دانشگاههاي مشهد نسبت به تخريب آثار باستاني هشدار دادند

انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاههاي مشهد طي بيانيه نسبت به تخريب آثار باستاني هشدار دادند.

آنان در اين بيانيه‌اي كه نسخه‌اي از آن به ايرنا نمابر شده، نوشته‌اند: داستان به تارج رفتن هويت ملي‌ايران ريشه‌اي عميق در تاريخ اين ملت هزاران ساله دارد كه هرگاه دشمنان فرصتي از روي بي‌توجهي ما مي‌يابند ،گوشه‌اي از هويت ما را به تاراج مي‌برند.

اين تشكل‌هاي دانشجويي اظهار داشتند : امروز پس از قرنها مي‌خواهند نام جاودانه فارس را به يغما ببرند و يا الواح گلي عهد هخامنشيان را كه به امانت نزدشان بود به‌بهانه غرامت پس نمي‌دهند و واكنشي در خور در اين زمينه از سوي مسوولان نمي‌شود.

در ادامه آمده است : گاهي اين تاراج به دست بيگانه بوده و زماني به دست خودمان صورت مي‌گيرد چنانكه ناگاه داستان برج جهان نماي اصفهان شروع مي‌شود و تراژدي سد سيوند، انفجارهاي راهسازي در حوالي آرامگاه فردوسي دوباره دلهره‌اي در دل ميهن دوستان ايجاد مي‌كند.

در ادامه اين مطلب عنوان شده ، بعد از وزارت نيرو و راه و ترابري اين بار نوبت كابل‌هاي مخابرات شهر كرد شده كه با وجود عدم مجوز از سازمان ميراث فرهنگي و تذكر كارشناسان به‌دليل عدم رعايت حريم باستاني موجب تخريب آثاري از دوران ساساني و ايلخاني شوند.

آنان در عين حال گذر مترو از نقش جهان و عدم رعايت حريم تخت جمشيد و گذر ريل قطار از نزديكي آن تراژدي جديدي دانستند كه بر جان و هويت ملت ايران اثر خواهد گذاشت.

انجمنهاي اسلامي دانشگاههاي مشهد خواستار پايان‌يافتن‌جنگ با آثار باستاني شدند و با تاكيد بر اين كه هنوز براي نجات پاسارگاد دير نشده از مسوولان خواستند تا به طور جد توجهي دوباره به اين آثار داشته و از آبگيري سد سيوند جلوگيري كنند.

احضار 4 دانشجوی دانشگاه تربیت معلم سبزوار به دادگاه

4 تن از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار در پی اعتراضات دانشجویی به قتل توحید غفارزاده در سبزوار به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شدند.

احمد نورحسینی، حسن سهیلی فرد، سعید قربانیان و کاظم حسین زاده "جهت اخذ پاره ای از توضیحات" به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار احضار شده اند. این احضاریه به حراست دانشگاه تربیت معلم سبزوار ارسال شده است.

همچنین احمد نورحسینی و مصطفی صداقت جو فعالان دانشجویی این دانشگاه به اتهام "توهین به نهاد مقدس بسیج" و "تشویش اذهان عمومی" هفته گذشته به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار گردیده اند. گفتنی است احمد نورحسینی برای سومین بار به کمیته انضباطی احضار شده است.

بیانات دکتر تابنده به مناسبت سالگرد حمله به حسینیه دراويش قم

دكتر نورعلي تابنده قطب دراويش گنابادي در سالگرد قضيه حسينيه شريعت قم در سخناني مواضع خود نسبت به اين واقعه را بيان نمود

متن پياده شده سخنان ايشان در ادامه مي آيد:

امروز سالروز قضیه حسینیه قم است . همانجور که پارسال گفتم و یکی دو بار گفته بودم ؛ این قضیه هم برای ما ، برای همه ، بالاخص برای آنهایی که در آنجا بودند ریاضت بود و هم امتحانی بود . از امتحان الحمدلله خوب درآمدند - خوب درآمدیم ، ریاضتش برایمان مانده . ولی در تاریخ فقر درج شده . حالا خودتان ببینید به چه علت ثبت شده .

[در] روزنامه ها و وقایع مقارن این مناسبت می بینیم از فتوای علمای وهابی نقل می کنند که گفته اند شیعیان واجب القتل هستند ، اصلا مسلمان نیستند .

- در یادنامه صالح اگر توفیق داشته اید که مطالعه بکنید ، در مطالبی که من از حضرت صالحعلیشاه نوشته ام ، در واقع زندگی ایشان ، و هم برخورد من با فرمایشات ایشان ، همه درس بود ؛ درسی که نه تنها در آن ایام بود بلکه الآن هم همین درس را دارد . -

وهابی ها البته به مناسبت محمد بن عبدالوهاب که سبک جدیدی در فقه خودشان ، فقه اهل سنت گفته است ... - البته خیلی از مورخین [و] نویسندگان عادت دارند همین که یکی حرفی غیر از حرف آنها زد می گویند یا چپ است یا راست است یا از این صحبت [ها ...] . ممکن هم هست استثنائا فرض کنید یک سبکی که می گیرد چپ ببیند این موافقش است کمک کند ، راست ببیند یا راست ببیند ... . ولی اینکه این برچسب ، این اتهام مثل مهری دستشان است ، هرکه آمد یک مهر می زنند رویش ، می اندازند باطله . نه ، باید نگاه کنند چرا همچین مکتبی به وجود آمد و بعد هم نگاه کنند [که] اسلام همیشه اینجوری بوده ، شیعه هم اینجوری است ، تصوف هم به طریق اولی ؛ [که] از اختلافات ، از مخالفت هایی که با مکتبش می شده بهره می برده و نقص کارش را جبران می کرده . حالا آن بحث به جای خود - .

در بازی الاکلنگ که بچه بودیم خیلی بازی کردیم حالا هم می بینیم ، [در] الاکلنگ این طرف می رود پایین آن طرف همانقدر می آید بالا ، این طرف می آید بالا آن طرف همانقدر می آید پایین . اصطلاح قانون فیزیکی آن کنش - واکنش [یا] عمل - عکس العمل [است] . باید دید اینها چرا همچین عکس العملی نشان می دهند ؟

باید یک شیعه ای به یکی دیگر که شهادتین می گوید ، شهادت سوم « علی ولی الله » را هم می گوید ، به امام زمان هم معتقد است ؛ بگوید اینها اسلام را از بین بردند ؟ خوب یکی هم از آن گوشه پیدا می شود می گوید : نه تو خودت اسلام را از بین برده ای . با این حرفی که بیجا زده ای ، خودت اسلام را از بین برده ای . بعد اگر یارو بیاید بخواهد جبران کند نمی تواند . اگر از حرفش برگردد می گویند [از] منافقین [است] ، اگر از حرفش برنگردد خرابیش ادامه پیدا می کند .

این مسائل اعتقادی ، مسائل اجتماعی ، در همه دنیا به هم مربوط است . در اینجا یک مثل مشهور [است که] قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را ؟

البته از قدیم یک کوشش هایی در راه نزدیک شدن شیعیان امروز و سنی های امروز شد . از لحاظ اجتماعی و سیاسی جماعت دارالتقریبی که در مصر تشکیل شد خدمات فراوانی کرد . در یادنامه صالح این قسمت را حتما بخوانید ، اگر هم ندارید بروید از کتابخانه بگیرید و این را [در] همانجا بخوانید ، که شیخ ازهر - یعنی رئیس دانشگاه ازهر ، دانشگاهی که فتواهایش در تمام ملل اسلامی رواج دارد - مذهب جعفری را هم مثل یکی از مذاهب دانست . حالا ما هم خودمان اگر نشان بدهیم که با وحدت اسلامی موافقیم ، خوب این مساله ... . خدمتی که از این حیث کرد مرحوم آیت الله قمی ، [که] ایرانی [بود] ، این جمعیت را تشکیل داد و به افتخار خودش گفتند مادام العمر دبیر این جمعیت باشد و خیلی خدماتی کرد ، خیلی خب . بعد هم گفتند بسیار کار خوبی است که همچین تشکیلی بشود .

[...] حالا وهابی ها البته یکی از رشته های اهل سنت هستند که خیلی تند هستند ، خیلی قشری هستند . مثلا می گویند زیارت قبور شرک است . ما هم می گوییم اگر کسی قبر را زیارت کند آن را بپرستید شرک است . منتها ما می گوییم ما قبر را که زیارت می کنیم یک دعایی - فاتحه ای برای آن مرحوم می کنیم و بعد می گوییم حالا که تو در آن دنیایی یک شفاعتی از ما بکن . « الغریق یتشبث بکل حشیش » . ما اینجا در این دنیای مادی غرقیم ، به تو توسل [می جوییم] . اگر ما بتوانیم فکرمان را اینجوری کنیم و بتوانیم به آنها بفهمانیم که ما اینجور فکر می کنیم ، هر دو یکی هستیم . منتهای وقتی اینجوری می کنیم [که] ما آن را کافر می دانیم می گوییم توهین کرده ... ، او هم ما را مشرک می داند .

بعد آمدیم گفتیم خیلی خوب بیایید با هم مهربان باشیم ، برادر باشیم . می آید می گوید : آقا ، شما [با] کسی که برادریتان با هم [دیگر] از ما بیشتر است ، [هر دو] هم ولایت را قبول دارید ، « جانشین پیغمبر علی است » این را قبول دارید ، [در] همه اینها با شما یکی است ؛ شما با او نمی توانید بسازید ؛ ما بیاییم با شما بسازیم ؟ حق دارد ! یک همچین حرفی اگر زد ... .

این است که متاسفانه باید بگوییم در این قضایای قم ... ما هم سعی کردیم که فراموش کنیم . برای اینکه بیشتر نشود . به این جهت [که] این قضیه قم هر چه بگذرد آثار سوءش بیشتر ظاهر می شود . ولی مساله این نیست که از ذهن ما فراموش بشود . از ذهن هیچکس فراموش نمی شود . من پنج نفر مصدوم را شخصا با چشم خودم دیدم ، هر وقت یاد آنها می افتم اصلا حالت ... . خوب این من که یکی ، خود آنها ... .

بنابر این امیدوارم این بزرگواری فقرا ، حلم شان که از حلم امام حسن [ذره ای] گرفته اند ، قدرش را دیگران بدانند ، نگذارند شمشیر امام حسین بیاید . حلم امام حسن اگر کار نکند شمشیر امام حسین می آید .

در ملت های مسلمان امروزی می بینیم : ما آرزوی زیارت قبر علی علیه السلام و ائمه داریم نمی توانیم برویم ، آرزوی زیارت زینبیه داریم مشکل است رفتن ، آرزوی زیارت جای منتسب به راس الحسین را داریم نمی توانیم برویم . آنها ما را کافر می دانند ، ما آنها را کافر [می دانیم] ، چرا اینطور باشد ؟

انشا الله خداوند در رحمتش را باز کند . باران رحمتش بر ما بریزد . مگر باران رحمت الهی انشاءالله بر ما بریزد که بتوانیم فراموش کنیم .

و انشاءالله باران رحمت الهی بر جهال قوم هم بریزد که از جهل شان کناره بگیرند و توبه کنند . همانطوری که این باران حر را شست که در آن آخرین لحظه در باران رحمت الهی شستشوی کرد و به در رفت . انشاءالله خداوند همه ما مسلمین همه ما شیعیان [...] بالاخص ایرانی ها را مشمول رحمتش بکند انشاءالله .


کلمات کلیدی: